Wednesday 19 August 2009

HEXAGON GAME # 1 - FIDA

Hello all Hexy Game Members!!!!!

Yesterday Balkhis and I had a mutual agreement and a brief conversation between us regarding the many commitments that she has at the moment... which I am sure all member has read about it.

This is the conclusions.... Balkhis handed over the other portion/lot to me and I shall fulfill the commitments.... yeah! I have two lots to muddle into but I have two sets of Hexygon quilts in the end... is not that sounds wonderful...... yes!

So the above blues are for FIDA coming from me, which I made today. Balkhis will post this with hers later.

Mmmmm.... I have to choose a colour for my other lot. I think I would prefer BLACK since I love red and black. Oh oh... black does not means all black! Anything with black in each hexagon pieces will be fine even if it is just a little black dot. Much preferable if it is a black-base fabrics.....
The motif (centre) is still yellow/orange....

Is it sound demanding? Well, have your say......... (Naiz has lots of black-base fabrics.... love them all)

9 comments:

shima said...

kak dee, memang yang first bunga merah hexy tu yang dah siap, saya beli untuk k dee, sebab dulu k dee memang minta black/red... so saya simpan je la untuk k dee ye..sebab geng lain pun dah tukar color tengah tu..

Diah Rothman said...

Shima, okay red tu KDee punyer... cantik sangat.... Y
Yang itam camner kalo agak ramai yang kena beli pula KD tukar kaler pulak kut
Jangan pink sudah lah.... :p

mama alicianorman said...

askm kak dee, fida ok aje....ikut mana yg dipersetujui...kaler hitam senang aja nak cari..

owh taklah semua hitam...campurlah dengan putih ke ..ok ke kak dee?

Diah Rothman said...

TQ Fida for agreeing... yelah jangan ler seketul hitam .... masa pakai nyamuk yang banyak hurung KDee plak... ;p

Jurra said...

ok.. saya setuju aje..

k Dee, kalau warna merah hitam.. aaa saya adaaa..nasib baik takyah nak pi ronda kedai lagi..

shima said...

k dee, maksudnya lagi satu k dee nak background ada hitam juga ke, shima ada juga tapi still ngan merah .. so don't worry, memang ada stok.

Diah Rothman said...

Terima kasih Zura, yelah kesian nanti Zura kena cari lain kalo tak de kan.... Take care dear!

naiz said...

panjang lebaq nohh hangpa dok sembang sini. wahh..naiz byk kaler tanah itam. eekek.ekk..gila mengumpul dah nie. benggong dah nie..he.he.. cam gila nak wat smocking dress gak nieh.

Diah Rothman said...

Naiz, mana pergi ni.... lama tak mai umah kami.... Kenan beno warna kain Naiz tu!